دیجی پروژه

0 پایان نامه 0 کارآموزی 0 نقشه های ساختمانی و انجام پروژه های پایان نامه 0 سه بعدی سازی با 03d max

پروژه های حسابداری معماری پروژه های مدیریت

اطلاعیه فروشگاه

کلیه پروژه های فروشگاه دارای نمونه رایگان می باشد که جهت تعیین سطح پروژه و مقایسه پروژه با آنچه مورد نظر شماست در توضیحات بیشتر آمده است. که می توانید قبل از خرید از طریق لینک ارایه شده نمونه فایل رایگان را دانلود نمایید. فایل های موجود در فروشگاه نمونه مشابه ندارد. در صورت نیاز به پشتیبانی و یا درخواست پروژه می توانید از طریق راههای زیر با هم در ارتباط باشیم. jabersedighy@gmail.com 09114624244

عوامل موفقیت و شکست پروژه های IT در سازمانها

عوامل موفقیت و شکست پروژه های IT در سازمانها

 

 

 

 

 

 

 

 

درود بر شما ممنون از اینکه فروشگاه خودتون رو انتخاب کردید. مقاله پیش رو مربوط به عوامل موفقیت و شکست پروژه های IT در سازمان ها می باشد. این مقاله دارای 23 صفحه و به صورت word  وPDF می باشد.

 

فهرست مطالب

1. مقدمه

2. تقسیم بندی انواع پروژه های (IT)

1-2. پروژه های ساده

2-2. پروژه های فازی یا مبهم

3-2. پروژه های قطعی

4-2. پروژه های اضطراری

3. انواع شکست پروژه های (IS)

4. محیط و دامنه شکست پروژه های (IS)

5. برخی علل های اصلی شکست پروژه های (IS)

6. عوامل شکست پروژه های (IT)

1-6. عوامل شکست پروژه

1-1-6. مالکیت ضعیف پروژه (شکست انسانی)

2-1-6. تکنولوژی تکامل نیافته یا تثبیت نشده (شکست فنی)

3-1-6. عدم درگیری کاربر (شکست انسانی)

4-1-6. طرح توجیهی ضعیف (شکست انسانی)

5-1-6. ارتباطات ضعیف (شکست انسانی)

2-6. عوامل شکست مدیریت پروژه

1-2-6. مدیریت پروژه بی تجربه (شکست انسانی)

2-2-6.  برنامه ریزی ضعیف پروژه (شکست فرایند)

3-2-6.  مدیریت ضعیف خواسته ها (شکست فرایند)

4-2-6.  وابستگی به ابزارهای مدیریت پروژه (شکست فنی)

5-2-6.  عدم وجود تاریخ پایان کار (شکست فرایند)

6-2-6. رهبری ضعیف (شکست انسانی)

7-2-6.  آزمایش ناکافی (شکست فرایند)

7. عوامل موفقیت پروژه های IT

1-7.  مدیریت خواسته ها

2-7. برنامه ریزی پروژه

3-7. مدیریت منافع

4-7. افراد

5-7. آزمایش

8. مطالعات موردی

1-8. سیستم رایانه ای ارسال آمبولانس لنزی

9. منطق یک سیستم جدید

1-9. مقاصد و اهداف سیستم جدید

2-9. راه اندازی پروژه

3-9. مدیریت پروژه

10. توسعه سیستم

11. فرهنگ سازمانی و تغییر سازمانی

12. آزمایش سیستم و به کارگیری آن

13. پیاده سازی

1-13. پیاده سازی کامل سیستم

14. علل شکست پروژه LAS

1-14.  فشار زمان بندی

2-14. سودای رهبری

3-14. مدیریت ریسک نامناسب

4-14. تضمین کیفیت نا مناسب

5-14. مدیریت پروژه نامناسب

منابع

 

 

بخشی از مقاله:

1. مقدمه

امروزه گسترش فعالیتهای بازرگانی، جهانی شدن و تغییرات وسیع تکنولوژیک در محیط سازمانها باعث گردیده که آنها برای حفظ بقاء و مزایای رقابتی خود از انعطاف پذیری لازم برخوردار باشند لازمه انعطاف پذیری تغییرات سریع است و تغییرات سریع بدون داشتن اطلاعات امکان پذیر نیست، در نتیجه اطلاعات که به عنوان 1 منبع بسیار پر ارزش در کنار سایر عوامل موثر در هر سازمان مطرح است. وجود سیستم های اطلاعاتی یکپارچه از ضروریات حرکت به سمت کسب و کار الکترونیک و رقابت بوده و استفاده از فن آوری اطلاعات (IT) و سیستم های اطلاعاتی (IS) برای کلید سازمان ها و شرکت ها ضرورتی اجتناب ناپذیر می باشد. بسیاری از سازمانها به اهمیت فن آوری اطلاعات و تاثیر آن بر سرعت و دقت گردش کارها، رضایت بیشتر مشتریان یا سیستم های پشتیبانی، تصمیم گیری مدیران و به ویژه کارآیی آن واقف شده اند و این امر باعث گردیده که به سرعت به سمت استفاده از آن روی آورند. هر شرکت یا سازمانی شامل 3 هسته اصلی یعنی فرایند تصمیم گیری، جریان اطلاعات و جریان مواد است، که فن آوری اطلاعات روی هر 3 هسته فوق می تواند تاثیر بگذارد. کاربرد فناوری اطلاعات، شرکت ها را قادر می سازد امتیازات مهمی از قبیل موارد زیر کسب کند:

1-صرفه جویی در هزینه و بهبود بخشیدن جهت تبادل اطلاعات

2-اجتناب از خطاهای انسانی هنگامی که وظایف تکراری یا بسیار پیچیده است.

3-صرفه جویی مالی بدلیل کاهش خطاها و زمان انجام وظایف

4-ادغام و هماهنگی چندین وظیفه در یک وظیفه

5-بهبود بخشیدن کارایی و اثربخشی سازمانی

6-بهبود مدیریت میانی و کاهش فرآیندهای زائد از طریق اطلاعات مفیدتر

ولی اجرای پروژه های (IT) در آنها بدون مشکل نبوده و اجرای غیر صحیح ناقص یا بدون برنامه ریزی مناسب باعث شکست یا توقف آنها با تحصیل هزینه های هنگفت می گردد. علی رغم وابستگی زیاد سازمانها به (IT)، باوراین که هنوز 3/2 کل پروژه های IT، به نوعی با شکست مواجه می شوند مشکل است. مطالعات نشان می دهد که بالغ بر 50 درصد پروژه های فن آوری اطلاعات شکست می خورند، 83 درصد از آنها اهداف تعویل و قیمت را محقق نمی کنند و بیش از 30 درصد آنها قبل از تعویل به طور کامل منحل می شوند. و این در حالی است که شکست یا موفقیت پروژه (IT) توان تاثیر روی تمام افراد درگیر در پروژه، از تیم پروژه گرفته تا کل سازمان و نهایتا مدیریت عالی را دارا است. پروژه های (IT) موفق منابع قابل سنجشی را برای سازمان داشته و پیشرفت شغلی افرادی را که در این نوع پروژه ها کار می کنند، بهبود می بخشند، در صورتیکه پروژه های ناموفق از لحاظ راهبردی به دلیل شکست در ابجاد تغییر و به لحاظ عملیاتی به دلیل شکست در ارائه راه حلهای قابل اجرا که خواسته های سازمان را برآورده می سازند در سازمان عدم اطمینان بوجود می آورند. به منظور برنامه ریزی جهت رسیدن به موفقیت بایستی دلایل و عوامل شکست پروژه های (IT) را شناخت و درک کرده با مشخص شدن راهبرد دفاعی ما در برابر شکست و تعیین عوامل موفقیت می توان با استفاده از مناسبترین روشها به ایجاد موثر پروژه های (IT) مبادرت ورزید. این مقاله تلاشی است در جهت تبیین عوامل شکست و در نتیجه عوامل موفقیت در اجرای پروژه های (IT) در سازمانها و شرکتها.

 

2. تقسیم بندی انواع پروژه های (IT)

از مواردی که در موفقیت یا شکست پروژه های (IT) موثر است خود پروژه می باشد. پروژه ها را می توان از نظر اندازه، سطح تکنولوژی و ماهیت تقسیم بندی نمود. از نظر اندازه پروژه ها به سه دسته کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می شوند. از نظر سطح تکنولوژی پروژه ها به 4 گروه پروژه های بر اساس تکنولوژی تکامل یافته، نسبتا تکامل یافته، پیشرفته و بسیار پیشرفته تقسیم می شوند. از نظر ماهیت می توان آنها را به 4 دسته پروژه های ساده، فازی یا مبهم، قطعی و اضطراری تقسیم کرد. بدیهی است که پروژه های کوچکتر از پروژه های بزرگتر و پروژه هایی با تکنولوژی تکامل یافته نسبت به پروژه های بسیار پیشرفته از ریسک کمتر و در نتیجه احتمال شکست پائین تری برخوردار هستند.

1-2. پروژه های ساده

این نوع پروژه ها دارای مشخصات زیر می باشد:

1-طرح و برنامه مفصلی برای کل پروژه وجود دارد.

2-تمام منابع لازم برای تکمیل پروژه در دسترس است.

3-بر عملیات کاری موجود تاثیر کمی دارد.

4-برای اجرای آن، یک راه حل واحد و واضح وجود دارد.

پروژه های ساده، معمولا به گام های طویل امکان سنجی و تحقیق که برای پروژه های پیچیده تر ضروری هستند، نیاز ندارند، ولی با این حال، باید بازنگری ها و کنترل های منظمی بر پروژه انجام گیرد تا از متمرکز ماندن پروژه بر برآورده ساختن اهداف کاری و بالاتر از همه اجرای آن اهداف اطمینان حاصل شود. در این نوع پروژه احتمال شکست کم است و از اطمینان بالا و ریسک پائینی برخوردار است.

2-2. پروژه های فازی یا مبهم

پروژه های فازی از آن دسته پروژه هایی هستند که در آنها جزئیات آنچه که بایستی اجرا شود و هم چنین نحوه انجام کار مشخص نیست، بنابراین صفت مشخصه پروژه های فازی، نیاز به اجرا و تکرار گامهای امکان سنجی و تحقیق، تا زمانی که بتوان شناخت کافی از وضعیت بدست آورد باشد. بدیهی است که این نوع پروژه دارای ریسک بالا بوده و احتمال شکست زیاد است.

3-2. پروژه های قطعی

این نوع پروژه ها، وقتی بوجود می آیند که سازمان ملزم شود خواسته مشخصی را برآورد سازد، ماهیت این خواسته ها چنان است که تا وقتی برآورد نگردد بعید است سازمان یا شرکت بتواند بکار خود ادامه دهد، ریسک در این پروژه ها بالا و احتمال شکست زیاد است.

4-2. پروژه های اضطراری

مواردی پیش می آید که بایستی مجوز پروژه ها را سریعاً صادر و هر چه زودتر آنها را آغاز کرد. پروژه های اضطراری ریسک بالایی دارند ولی در صورتی که به خوبی سازماندهی و مدیریت شوند احتمال شکست پائین است.

 

3. انواع شکست پروژه های (IS)

شکست پروژه های (IS) می تواند از طریق یک یا چند مورد از رویدادهای زیر شناخته شود:

1-کاهش توان کاری موجود

2-کاهش مزیت رقابتی

3-افزایش هزینه های عملیاتی

4-شکست در برآورده ساختن خواسته های اصلی کاری

5-سطوح پائین رضایت کاربر

6-عدم کنترل بر مدیریت خواسته ها

7-عدم کنترل بر برنامه ریزی

 

4. محیط و دامنه شکست پروژه های (IS)

محیطی که در آن پروژه انجام می شود در بردارنده راه حل چگونگی افزایش احتمال موفقیت پروژه است.که به سه دسته تقسیم می شود، محیطی که از پروژه پشتیبانی می کند. محیط موسسه و محیط تجارت پروژه های (IS) صرفا در نتیجه مدیریت نامناسب پروژه با شکست مواجه نمی شوند. پروژه های (IS) موفق متکی به هم راستایی و هم افرایی اجزا بسیار متفاوتی از محیطهای مذکور است که بعضی از آنها نظیر راهبرد (IT) و رفتار طرفهای ذی نفع درون سازمان مربوط به داخل سازمان بوده و بقیه عوامل خارجی است نظیر سیاستها  (  مجموعه قوانین صنایع و رفتار تامین کنندگان). آنچه که واضح است، این است که بسیاری از عواملی که بر موفقیت پروژه تاثیر می گذارند، خارج از حوزه مدیریت پروژه قرار دارند. هر چند تمام طرفهای ذی نفع درون پروژه دارای اهمیت هستند، ولی در نهایت مشتری است که نقش رهبری را در سرتاسر چرخه عمر پروژه ایفا می کند. شکل صفحه قبل، مشتری را به مانند یک ذی نفع خارجی نشان می دهد. ولی پروژه های بسیاری نیز وجود دارد که در آنها مشتری یک ذی نفع داخلی است. همانند پروژه هایی که در یک بخش از سازمان برای کمک به بخش دیگر انجام می گیرد.

 

 



پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 4,550 تومان
(شامل 30% تخفیف)
مبلغ بدون تخفیف: 6,500 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
avamele-movafagiyat-va-shekast-prozhe-IT_1828399_5269.zip549.7k